Тексты монологов [39] |
Монолог женщины, женские [5] |
Видео монологи [4] |
Шуточные монологи [2] |
Юмористические [1] |
Детские монологи [1] |
Монологи о жизни [8] |
Монологи о любви [15] |
Геннадия Хазанова [1] |
Маменко [1] |
Петросяна [2] |
Евдокименко [1] |
Верки Сердючки [1] |
Винокур [1] |
Степаненко [1] |
Шифрин [1] |
Жванецкий [1] |
Дроботенко [1] |
Рожкова [1] |
Задорнова [1] |
Фамусова [1] |
Райкина [1] |
Альтова [1] |
Цветаевой [1] |
Прочие [21] |
Главная » Файлы » Монологи » Тексты монологов |
27.05.2017, 16:07 | |
Часова і фізично-просторова точки зору автора близькі в співвідношенні конкретного простору й часу з масштабним планетарним простором і епохальним часом. Обидві точки зору автора виражають єдину ідейно- емоційну оцінку, що виявляється в героїзації вершників революції. Взагалі ж ідейно-емоційна оцінка дає себе знати не лише в фізично-просторовій і часовій точці зору автора, вона пронизує всю тканину твору. Спробуємо розглянути її аналітично. Якими способами, крім просторової і часової точки зору, вона виражається? Передусім, вона — в композиції твору. Щоб виразити свою основну ідейно-емоційну оцінку — захоплення народним героїзмом в революції як явищем незвичайним і небувалим в історії, автору замало було одного сюжету, йому потрібно було багато сюжетів, відповідно до багатьох сторін героїзму і до великої кількості ситуацій, в яких він виявився. Проміжні ланки в сюжеті в даному разі були зайвими, автора цікавили лише найвищі точки,— кожна новела зображує вершину героїчного напруження. Виняток — новела «Дитинство», про її функції вже говорилося, хоч у ній в підтексті також героїка народного життя, про яку пізніше Данило Чабан скаже, збираючись писати книгу про свій рід, що «ніхто в ній не плакатиме, як не плакав Данило, батько його, дід та прадід, ївши гіркий хліб, роблячи землю на пана та на дуків, б’ючися голіруч і не знавши способу об’єднатися з іншими злидарями». Кожна з новел відображає якусь із сторін революційної героїки. Так, «Подвійне коло» — напруженість боротьби, непримиренність її, коли фронти і битви громадянської війни проходять через рід, коли рідні брати опиняються на різних сторонах барикад. Почуття класової революційної непримиренності, яке стає вищим за почуття роду, уже було зображене в російській літературі в оповіданнях М. Шолохова. Взагалі для радянської літератури 20-х років було характерне зіставлення революційної класової свідомості з особистим почуттям — родинним або почуттям кохання— на користь революційної свідомості. Таке зіставлення відбивало дійсність, разом з тим відбивало силу революційної свідомості. Зображенню напруженості збройних революційних битв підкорена вся образна система новели — крайня метафорична насиченість, доведена до фактичної гіперболізації. Якщо в «Подвійному колі» передається сила напруження революційних битв, то в новелі «Шаланда в морі» — напруженість підпільної роботи в тилу ворога, органічний зв’язок революційної справи з життям народу; це напруженість терпіння, витримки. «Батальйон Шведа» — новела про Масовий героїзм солдатів революції в складних і суперечливих обставинах 1919 року, а «Лист у вічність» — пісня про подвиг одного героя, який лишився віч-на-віч з ворогом. Зміст новели «Чубенко, командир полку» — це герой у взаємодії з масою.
| |
Просмотров: 1465 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
Смешные и шуточные миниатюры про школу и Вовочку, анекдоты |
Переделанные сценки, песни |
Валентинки (текст) |
Тема детства в произведениях Льва Толстого |
Сценарії ювілеїв для жінки 50 років на українській мові |
Сценарий викторины по правилам дорожного движения |
Конкурс красоты для девочек сценарий |