Приветствую Вас Гость!
Вторник, 19.03.2024, 07:39
Главная | RSS

Меню сайта

Категории раздела

Интересное

Наш опрос

Ваш пол
Всего ответов: 1022

Статистика


Поиск

Интересное

Загрузка...

к празднику

Главная » Файлы » Монологи » Тексты монологов

Порівняння та метафора в української мові, приклади
26.04.2017, 20:34

Одне порівняння «очі, наче волошки» несе в собі велику інформацію. З нього ми дізнаємося, що а) у Пилипка блакитні очі, вони широко відкриті і оточені волохатими віями, про це нам говорить колір і форма квітки; б) через ці очі дивиться душа наївна, як і сама квітка, з якою порівнюють, адже це не розкішна троянда, не урочиста кала і не витончено-складна орхідея, а відкрита всьому світові і лагідна, як блакить; в) йдеться про сільського хлопчика; г) оповідач ставиться з любов'ю і співчуттям до нього, він милується хлопчиком. І це ще не все: порівняння створює навколо образу Пилипка атмосферу ніжності і чистоти.
Як багато треба слів і речень, щоб передати те, що виражено одним порівнянням. Та й то скільки втрачено в нашому розшифруванні! Яким би точним воно не було, все ж втрати значні, — втрачається неповторне емоційно-образне враження від замилування хлопчиком, жалю до нього і захоплення його прагненням справедливості, його почуттям відповідальності і героїзмом. Все це відчутно вже у першій фразі, в її загальному інтонаційному ладі, в трохи загадковому початку — про нічим не визначну істоту розповідь так не починають.
Отже, як бачимо, художня література — це не спосіб розповідати довго і прикрашено про те, про що можна сказати просто і коротко, а це надзвичайно компактний спосіб передачі насиченої інформації, яка втрачає свою цінність і своє багатство при спробі передати її іншими способами.
Момент зіставлення є в кожному тропі. У метафорі «плачуть голі дерева» ми відчуваємо зіставлення: дере-ва, як люди, плачуть, і відразу ж краплі на деревах ми сприймаємо, як їх сльози і т. д.
Художня образна тканина твору — це складна система взаємозіставлень і взаємовиражень, взаємодії різних асоціативних полів.
Перш ніж роз'яснювати ідею твору, його суспільне значення, треба провести учнів усіма ходами асоціативного мислення, яке закладене у творі. І починати розвивати образне мислення треба з наймолодших класів.
Насамперед слід домагатися того, щоб змальовані у творі картини учні побачили внутрішнім зором, уявили з максимальною чіткістю. Допомогти цьому може виразне читання. Недарма ж у методичних працях важлива роль відводиться виразному читанню — і не тільки в початкових класах. Майже кожен урок з літератури в четвертому класі рекомендується також починати з виразного читання. Тут ми маємо зробити невеликий відступ про роль виразного читання у розвитку образного мислення і про постановку цієї справи в школі.
Учень читає уривок із поеми «Сон» Шевченка: «Світає, край неба палає...» так, як його десятками років чи-тають тисячі учнів: скандуючи, монотонно виспівуючи кінці рядків, а в цілому — скоромовкою, демонструючи добре, проте, цілком механічне знання тексту. Вчитель-ка, учорашня студентка, відчуває, що при такому читанні пропадає поезія і голос поета. «Читай виразніше!»—зупиняє вона учня. Учень набирає побільше повітря і починає читати голосніше й повільніше. Але ефект той же: поезія з усього уривка витекла, учень не одержав найвищого балу, хоч і дома, і в класі докладав багато зусиль. Учителька ж фактично нічого не могла порадити учневі, крім удосконалити читання.
Далеко не завжди на філологічних факультетах чи-тається курс виразного читання, принаймні як факультатив. А якщо він і читається, то не більше одного семестру з недостатньою кількістю практичних занять. Навіть такий короткий курс дає велику користь, але його явно не досить. Здібності до виразного читання для вчителя слід вважати професійно необхідними. На жаль, ми й сьогодні маємо факти, коли на факультет словесників, факультет, який готує фахівців — пропагандистів живого і виразного слова в школі і серед трудящих, — потрапляють люди, професійно непридатні до цього: безголосі, не емоційні, без будь-якої уяви і фантазії, а часом — недорікуваті. Це все потім обертається виробничим браком у шкільній практиці.

Категория: Тексты монологов | Добавил: Таврия
Просмотров: 1102 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Сценарий ролевых любовных игр
Свадебные сценки.
Сценарий весеннего праздника Наурыз в школе
Веселые сценки на 23 февраля
Интересные сценки на Рождество
Спортивные игры и конкурсы на любой вкус
Сценарій випускного вечора


Прикольные, веселые и смешные Монологи для вас. Сайт посвящен различным видам игровых мероприятий, которые люди с удовольствием устраивают на праздники. Монологи, в том числе Тексты монологов, обязательно пригодятся вам на празднике, вечеринке, сборе друзей и коллег. Монологи для взрослых и детей, прикольные и смешные Монологи для мальчиков и девочек, мужчин и женщин помогут вам сделать ваш праздник просто незабываемым. Также этот сайт станет настоящей находкой для школьников, учителей и воспитателей в детском саду, потому-что вы здесь подберете для себя и детишек оригинальные и интересные Монологи.