Здоров’я треба берегти не змолоду, а з малечку. Уроки здоров’я в школі допоможуть дітям вчасно зрозуміти як жити, щоб потім не шкодувати та не лікуватись. Молодь обирає здоровий спосіб життя!
Урок здоров’я для молодшої школи
Тема. Рости здоровим
Мета: узагальнити знання та навички з проблеми збереження й зміцнення здоров’я як найбільшого багатства людини; ознайомити з традицією плетіння українського віночка;розвивати мовлення, пам’ять, сприймання, уміння аналізувати; виховувати дбайливе ставлення до свого організму, навколишнього середовища.
Тип уроку: нестандартний урок-віночок
Обладнання: малюнки квітів, на дошці – ватман, на якому намальований віночок з листочків, а замість квітів – кола з прорізами, підручник О.Савенко «Барвистий клубочок», картки для індивідуальної роботи.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу.
Дзвоник нас усіх покликав,
Бо для праці час настав .
Тож, і ми часу не гаймо
І за парти всі сідаймо.
Здоров’я – основа усього на світі,
Здоровими хочуть бути всі діти.
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і за погодою вдягатись,
Себе гартувати водою і сонцем
І солодко спати з відкритим віконцем.
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо ж страви нам росту і сил додають.
Подаруйте один одному посмішку.
II. Повідомлення теми й завдання уроку.
- Ми опрацювали тему «Рости здоровим». На попередніх уроках дізнались про основні правила особистої гігієни. Сьогодні ми маємо повторити всі ці правила, переконатися, що ми дійсно їх запам’ятали. Крім того, на уроці ми будемо плести віночок.
Український віночок – не просто окраса, а й оберіг, «знахар душі», бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, ким минуло 6 років, плели віночки із 7-ми квіток. І ми будемо вплітати по одній квіточці, виконуючи по одному завданню. Хто найшвидше і правильно виконає всі завдання, той найшвидше виплете віночок.
Виконавши завдання на квітці, учні вкладають її в порожнє коло.
III. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
У гаю, на лузі, в полі –
Скільки там квіток!
Ми нарвали їх доволі,
Потім посідали в колі,
Щоб сплести вінок.
Сплетемо віночок
Здоров’я, щоб рости
І гартуватись,
І міцніти, як броня.
ЗАВДАННЯ 1 (ЦВІТ ЯБЛУНІ)
Довідкове бюро.
Квіти яблуні – символ материнської любові. Батько торкався віночком голівки доньки і промовляв: «Мати-яблуне, дядино моя. Дай моїй донечці здоров’я і долі щасливої».
Вікторина.
1. Що таке здоровий спосіб життя?
2. Чому потрібно оберігати орган зору?
3. Для чого миють руки перед їжею?
4. Скільки разів на тиждень миють усе тіло?
5. Як можна загартувати свій організм?
6. Для чого людині одяг?
7. Яку роль відіграє харчування в житті людини?
8. Чому потрібно доглядати за зубами?
9. Чому, коли чхаєш, потрібно користуватись носовичком?
10. Чи потрібно під час хвороби звертатись до лікаря?
– Молодці, впорались із завданням. Вплітаємо першу квітку – цвіт яблуні.
ЗАВДАННЯ 2 (барвінок).
Довідкове бюро.
Барвінок – до людської оселі, городу тягнеться. Узимку відвар барвінку п’ють при застуді, влітку барвінком прикрашають святковий хліб, хату, плетуть з нього весільні віночки, букети. Цілий рік його шанують, вважають символом життя.
Гра «Так чи ні»
Кожного ранку раненько встаю. (Так.)
Вставши, швиденько вдягаюсь. (Так.)
Потім вмиватись я забуваю, так і до школи іду. (Ні.)
Зубки чищу я щодня. (Так.)
Милом личко я вмиваю.(Так.)
Та грязненькою ганчіркою очі протираю. (Ні.)
Вранці снідать не люблю. (Ні.)
Фрукти їм немиті. (Ні.)
Із мікробами дружу. (Ні.)
З вітамінами дружу, щоб здоровим бути. (Так.)
– Вплітаємо другу квітку – барвінок.
ЗАВДАННЯ 3 (любисток).
Довідкове бюро.
Люди люблять любисток не тільки за пахощі, а й за лікувальні властивості. Їм миють волосся, освіжають хату, у відварі купають маленьких дітей. У вінку – це символ людської відданості, уміння бути корисним.
Кросворди (за варіантами)
Варіант 1.
1. За допомогою чого можна змити бруд із рук?
2. На яку частину тіла менше потрапляє бруд – на обличчя чи на руки?
3. На яку частину тіла ми одягаємо рукавички?
4. Назва спортивного взуття.
3
1
2
4
Л Ю Б И С Т О К
Відповіді: 1.Мило. 2. Обличчя. 3. Руки . 4. Кеди
Варіант 2.
1. Який продукт харчування отримують від корови?
2. Назва одягу, який носять переважно хлопчики.
3. Що відчуваємо, взявши в руки лід?
4. ЇЇ одягають взимку на голову.
1 2
4
3
Л Ю Б И С Т О К
Відповіді: !. Молоко. 2.Штани. 3.Холод. 4.Шапка.
– Вплітаємо третю квітку – любисток.
Фізкультхвилинка.
ЗАВДАННЯ 4 (мак)
Довідкове бюро.
Мак у вінку – символ боротьби українського народу за волю.
Кров, пролита в цій боротьбі, розцвіла маковою квіткою в українському вінку.
Гра «Мак»
Діти стають у коло. Посередині – хлопчик. Всі ходять кругом нього, приспівуючи або промовляючи:
Маки, маківочки,
Золоті її голівочки!
В підзагір’ї зелений мак,
Маки, маківочки,
Золотії голівочки.
Питають в один голос:
- Чи поспів мак?
- Ще тільки орю! – говорить хлопчик і показує, як це робиться.
Знов і знав повторюють те саме, а хлопчик, показуючи, що він робить, відповідає:
- Ще тільки сію.
- Ще тільки заволочую.
- Ще тільки прополюю.
- Ще тільки поливаю.
Нарешті каже:
- Поспів!
Тоді всі вдають, ніби зривають маківки, вибирають і їдять. Як захочуть, то почнуть заново.
- Вплітаємо четверту квітку – мак.
ЗАВДАННЯ 5 (ромашка).
Довідкове бюро.
Ромашку люди вплели у віночок, коли переконалися, що вона приносить не лише доброту та ніжність, але й здоров’я. Відваром ромашки полощуть горло. У ньому купають немовлят. Ромашку в народі називають ще й рум’янком.
Робота групами.
Гра «Конструктор».
З окремих літер потрібно викласти слова, ставлячи літери в порядку зростання чисел. Виключити зайві слова. Назвати узагальнюючі поняття.
1 4 2 3 6 5 2 4 5 1 3
Я У Б Л О К (яблуко) У Н Я С К (сукня)
2 3 1 4 7 6 8 5 4 3 5 1 2 6 7
И Н В О А Р Д Г (виноград) Е Р В Ч Е И К (черевик)
2 3 1 5 4 4 3 1 6 2 5
И Ш В Я Н (вишня) Ь Л П О А Т (пальто)
5 1 3 6 2 7 4 3 4 5 2 1
Ш Ч Р Н Е Я Е (черешня) Ф Т А О К (кофта)
Робота парами.
Скласти та прочитати прислів’я про здоров’я.
Доки голова то
не тужить здоров’я служить,
Бережи поки здоров’я,
Молодий одяг, новий, а
Індивідуальна робота.
Скласти слова та пояснити їх значення.
- Вплітаємо у віночок п’яту квітку – ромашку.
ЗАВДАННЯ 6 (калина).
Довідкове бюро.
Квітку калини вплітали посередині як символ краси і дівочої вроди.
Не було в народній медицині корисніших ліків від застуди, ніж чай з калини. Її соком очищали обличчя, щоб було рум’яним. Кора з калини припиняє кровотечі, знижує кров’яний тиск в організмі.
Гра «Знайди зайве».
1. Сльоза, зір, повіка, вухо.
2. Сукня, шапка, валянки, кофта.
3. Кеди, черевики, капелюх, чоботи.
4. Емаль, зубна щітка, мило, зубна паста.
5. Цукерка, редиска, морозиво, пряник.
6. Баклажан, помідор, виноград, перець.
7. Борщ, вереники, суп.
Фізкультхвилинка (за вибором учителя).
Робота з підручником.
- Працюючи з підручником, знайдіть відповідність віночків.
- Який віночок візьме дівчинка?
- Чому ви так думаєте? Доведіть свою думку.
- Чи любите ви дивитися в люстерко?
- Як часто ви це робите?
- Я вважаю, що люстерко не потрібне. А як на вашу думку? Доведіть.
- Розгляньте в підручнику малюнки (с. 37) і скажіть, для якого дзеркальця немає рамки?
Гімнастика для очей.
- Вплітаємо шосту квітку – калину.
ЗАВДАННЯ 7 (безсмертник)
Довідкове бюро.
Безсмертник дарує здоров’я роду людському. Чи виразки, чи вавочки – все загоїть, тому й співають йому гімн життя.
Колективне складання інструкції «Здоровий спосіб життя».
Учні колективно складають інструкцію, записують її в зошитах та на дошці.
1. Доглядати за руками та тілом.
2. Не перевтомлювати очі.
3. Дотримуватись гігієнічних вимог до одягу.
4. Стежити за чистотою зубів.
5. Правильно харчуватись.
- Вплітаємо сьому квітку – безсмертник.
IV. Підсумок уроку.
- От і завершується наш урок. Пригадаймо ще раз, які квіти вплітались у наш вінок.
Діти ще раз називають квіти віночка.
- Яка квітка вам сподобалась найбільше? Чому?
- Яке завдання сподобалось найбільше?
- Яке завдання було виконувати важче?
- Ми часто забуваємо, які цілющі скарби подарувала нам природа. І ми повинні берегти їх, як своє життя.
Джерело: http://bestlessons.at.ua/index/osnovi_zdorov39ja_3_klas/0-153
Урок здоров’я «Будуємо будинок свого здоров'я»
Мета: формування ціннісного відношення школярів до свого здоров'я.
Завдання: актуалізувати поняття «здоров'я»; сформувати позитивне відношення до свого здоров'я; розвивати навички моделювання життєвої перспективи з позицій ціннісного відношення до здоров'я; створити умови для розвитку комунікативних умінь учнів в процесі групової роботи.
Хід заходу
Існує декілька трактувань розуміння здоров'я:
здоров'я – це відсутність захворювань;
здоров'я - уміння людини усвідомлювати свої потреби і задовольняти їх.
А який сенс в поняття «здоров'я» вкладаєте ви?
/Відповіді учнів/
Спасибі за цікаві визначення, відчувається, що проблема здоров'я знаходиться в полі вашої уваги. Всесвітня організація охорони здоров'я ще в 1946 році в своєму Статуті записала, що «Здоров'я слід розуміти як стан повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, а не лише як відсутність хвороб або фізичних дефектів». Отже, ми починаємо наш діалог.
Уявимо собі красивий і добротний будинок. Все в нім гаразд, і побудований він на століття. Якщо мислити образно, то наше здоров'я можна представити у вигляді будинку, який зараз поступово будує кожна людина. Яким він буде – кривим та занедбаним або на заздрість оточуючим міцним і довговічним?
Давайте спробуємо побудувати будинок нашого здоров'я разом. Почнемо з підготовки місця під будівництво.
Етап 1. Чи варто будувати?
Дебати. Вчитель переймає на себе роль противника такого будівництва, чим провокує дітей довести зворотне.
Якщо людина народилася хворобливою, то тут вже нічого не поробиш.
А як же Ярослав Мудрий: у ранньому дитинстві він був кволим і хворобливим, що не перешкодило йому після роботи над собою стати сильним і шанованим князем.
Через погану екологію багато хворобливих людей.
Не зважаючи на це, одні люди живуть набагато довше за інших.
У мене сусідському хлопчикові 2 роки, а він вже в окулярах. Коли ж він встиг розгубити зір?
Багато хвороб закладено в генах. Крім того, не всі мами, що чекають дитину, розуміють, що добре для неї, а що погано.
Багато хто говорить про здорове харчування, але ж багато людей живуть бідно і їдять те, що є.
Здорова їжа зовсім не дорожча, ніж звична для багатьох. Просто в ній більше овочів, фруктів, молока. А м'ясо шкідливе!
Всі довкола твердять. Що треба багато рухатися, це корисно. Але ж скільки уроків!
У нас в школі багато спортсменів. І вони – не самі гірші учні. Можна знайти час, якщо поставити мету.
Етап 2. Закладемо фундамент
Отже, ми підготували місце і починаємо закладати фундамент. Але, перш ніж вирішити, який матеріал складатиме його, давайте перерахуємо, що ж впливає на здоров'я людини?
Відповіді учнів:
Спадковість
Спосіб життя
Довкілля
Якість медичних послуг
Що ж з перерахованого складає фундамент здоров'я? Дійсно, це – спадковість.
Статистика свідчить, що довголіття дідуся і бабусі (не менше 85 одного з них і не менше 80 іншого) підвищує шанси внуків на термін життя, що перевищує середньостатистичний. Раптова смерть одного з цих прародителів у віці до 50 років від судинних або онкологічних захворювань говорить про необхідність профілактики цих захворювань у нащадків.
Корисно поцікавитися і здоров'ям родичів старшого покоління, оскільки схильність до багатьох захворювань передається у спадок. Наприклад, гіпертонія, діабет, рак.
Інший приклад: медики вважають алкоголізм хворобою, попереджаючи, що схильність до зловживання спиртними може успадковуватися. Що це означає? Людина швидше втягується в пияцтво і спивається. Це обумовлено особливостями біохімічних процесів в її організмі. Проте схильність і зумовленість - поняття різні. Реалізація генетичної програми залежить від цілого комплексу умов. У даному випадку вона корегується відповідним чином життя.
/На дошці закладаємо фундамент будинку нашого здоров'я (спадковість)/
Етап 3. Продовжимо будівництво
Як ви думаєте, що з перерахованого раніше стане головним будівельним матеріалом? /Спосіб життя/
Що у вашому розумінні є здоровий спосіб життя?
Американські медики розробили тест «Чи доживете ви до 70?», який дає можливість оцінити чинники ризику різних видів способу життя людини. Вчені зібрали великий фактичний матеріал і зробили висновки відносно впливу деяких особливостей способу життя людини на його довголіття. Виявилось, що фізична праця, на відміну від розумової, додає декілька років життя. Спорт також збільшує її тривалість. Встановлено, що особи, які займаються спортом 5 раз на тиждень, живуть на 4 роки довше, ніж ті, хто ігнорує фізичні навантаження або звертається до спорту лише епізодично.
Тривалий сон (понад 10 годин на добу) негативно впливає на тривалість життя, скорочуючи його на 4 роки в порівнянні з 7-8-годинним сном, що пояснюється зниженням рухової активності, а значить, і погіршенням кровообігу. Доведено, що агресивні люди спалахами гніву вкорочують свій вік, тоді як спокійні – подовжують його завдяки власній врівноваженості. Різниця в тривалості життя цих двох категорій осіб складає шість років. На тривалість життя негативно впливають шкідливі звички: куріння, вживання наркотиків, алкоголю, позитивно впливає освіта: середня подовжує його на рік, вища – на два. Освіта розвиває інтелект і культуру, які впливають на всю організацію життя людини.
Дуже боляче по здоров'ю «б'ють» стреси, пов'язані із страхами, невпевненістю, образами, грубістю оточуючих.
Правильне харчування – перший крок до здоров'я.
Зараз вам пропонується побувати в ролі дієтологів. Останніми роками ця професія стає модною і високооплачуваною.
Спробуйте розподілити різні продукти харчування на 2 групи:
ü продукти, які необхідно включати в раціон з обережністю
ü продукти, присутність яких має бути обов'язковою.
Таким чином, харчовий раціон повинен відповідати енергетичній потребі організму, містити достатню кількість харчових речовин з визначеним - збалансованим - співвідношенням між ними.
/Прикріплюємо до «фундаменту» чотири «блоки» (спосіб життя), які складуть «стіни» нашого будинку здоров'я/
Етап 4. Ми дісталися мети
А тепер поговоримо про вплив довкілля на здоров'я людини.
Вчені відзначають, що небезпечними забрудниками повітря в приміщеннях є ДС плити, з яких зазвичай робляться меблі. Їх виготовляють з подрібненої деревини і склеюючих сумішей. Як з’єднуючий матеріал широко застосовуються піно- або амінопласти, які виділяють формальдегід, – речовину, що викликає алергію. З часом потрапляння формальдегіду в атмосферу зменшується, тому старі меблі є більш екологічними. Небезпечні також продукти неповного і повного згорання, випару рідких миючих речовин, клеїв, освіжувачів, тютюновий дим.
Не менш небезпечне електромагнітне випромінювання. У приміщенні такі хвилі випромінюють телевізори, комп'ютери, СВЧ – печі, стільникові телефони. При покупці перевагу віддавайте приладам з низькою потужністю і рідкокристалічними дисплеями. Чинниками ризику є і гучні звуки, що руйнують нервову систему, можуть привести до порушення сну.
Екологія будинку - це і правильний підбір рослин, і дизайн, і стосунки, які складаються між людьми, це і думки і душевний стан кожної людини.
А тепер вийдемо за межі вашого будинку. З якими чинниками ризику може зіткнутися тут людина?
Відповіді учнів:
ü Забруднення повітря, водоймищ.
ü Засміченість території.
ü Забруднення ґрунту.
ü Зменшення площ зелених насаджень.
ü Стихійні автостоянки.
ü Шум.
ü Радіонукліди.
Автомобілі стали головними забрудниками довкілля в містах. У вихлопних газах містяться чадний і вуглекислий газ, двоокис азоту, агресивні окислювачі, важкі метали. Повітряний простір забруднюють ТЕС, що працюють на вугіллі, яке часто містить багато сірки і є причиною кислотних дощів. Розчинена в крапельках атмосферної вологи сірчана кислота потрапляє в дихальні шляхи і викликає різні порушення в їх діяльності. Так, в Лондоні в 1952 році від «чорного туману» (краплі кислотного дощу + зваженого пилу) захворіли десятки тисяч чоловік, 4000 померли.
Таким чином, дахом нашого «будинку» буде довкілля, що символізує захищеність людини в разі розумного відношення до нього.
/Прикріплюємо «дах» (довкілля)/
Не у нашій з вами компетенції обговорювати сьогодні якість медичних послуг як компонент здоров'я. Зараз ми нічого не можемо змінити, хоча в цій сфері далеко не все гаразд. У нашому символічному будинку хороше медичне обслуговування ми позначимо вікнами, тому що вони відкривають людині можливість побачити нові підходи до лікування хвороб і підтримки організму у нормальному стані на довгі роки.
/Прикріплюємо «вікна» (медичне обслуговування)/
Отже, ми завершили наш діалог, побудували «будинок здоров'я». Хай він буде міцним, надійним і довговічним. Запорука того – той досвід, який ви сьогодні отримали.
Джерело: http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/urok-zdorovya-buduemo-budinok-svogo-zdorovya.html
Урок про здоров’я для кмітливих дітей
Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про здоров'я та його значення для навчання, спілкування, повноцінної праці та відпочинку; розширювати набуті знання про складові здоров'я; збагачувати уявлення про чинники, які впливають на стан здоров'я; розвивати бажання щоденно піклуватися про своє здоров'я і здоров'я оточення; виховувати почуття гармонії з навколишнім середовищем та оточенням.
Обладнання: малюнок квітки, картки до гри, завдання для роботи у групах (пелюстки ромашки), підручник, робочий зошит.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Девіз уроку
Головне— здоровим бути—
Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я й сила,
То весь світ людині милий.
Вправа «Очікування»
- Яким би ви хотіли бачити урок? (Відповіді дітей.)
- Що ви чекаєте від нього?
- Що для цього потрібно робити?
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
Учитель. Що найдорожче і найцінніше в житті?
- Чому так говорять? (Робота над прислів'ями.)
● Здоров'я — найдорожчий скарб.
● Без здоров'я немає щастя.
● Сміх — половина здоров'я.
- Які прислів'я про здоров'я ви знаєте?
- Для чого потрібне здоров'я?
Інтерактивна вправа «Світлофор»
(Діти сигналізують картками зеленого і червоного кольору про правильне чи неправильне твердження.)
Учитель. Що ви вважаєте показниками здоров'я?
(Правильне харчування, куріння, бажання вчитися, гарний настрій, колір очей, правильна постава, нормальний зріст і вага, гра в комп’ютерні ігри, заздрість, працездатність, заняття спортом, прибирання у кімнаті, модний одяг).
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
- Що таке здоров'я?
- Яку роботу може виконувати здорова людина?
- Який нормальний пульс для дітей твого віку?
- Які ознаки хворої людини?
Отже, здоров'я — це фізичний, психічний, духовний стан людини, а не тільки відсутність хвороб.
03.10.2014-1-1
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Створення проблемної ситуації
- Що це таке?
(Учитель загадує загадку.)
Коли воно є, — марно тратимо, не дбаємо,
а коли його не стане — віддали б усе,
щоб повернути назад. (Здоров'я.)
- Звичайно — це здоров'я!
- Чому кажуть, що здоров’я — всьому голова?
- Можна витрачати гроші, якесь багатство. А як витрачають здоров'я?
Учитель. Що таке здоров'я, ви вже маєте певні уявлення. А щоб його не втратити і зміцнювати, треба знати, з чого воно складається, які чинники впливають на здоров’я.
IV. Вивчення нового матеріалу
Учитель. Можливо, хтось знає, з чого формується здоров'я?
Учень. Я уявляю, що здоров'я — це така квітка, яка може змінювати своє забарвлення, свою форму і розміри залежно від впливу на неї різних чинників.
Вправа «Шифрувальник»
03.10.2014-1-2(Діти розшифровують спочатку одне слово, учитель записує в першу пелюстку і розповідає про першу складову тощо.)
НАЗИЧФІ ХОВДУНА СОНАЦІАЛЬ НАПСИХІЧ
(фізична, соціальна, духовна, психічна).
Розповідь учителя з елементами бесіди
Людина — живий організм. Вона росте і розвивається. У неї змінюється маса тіла, зріст, розміри всіх органів, м'язи, сила. Кожна людина має свій колір шкіри, волосся, свій пульс, частоту дихання. Вона спроможна виконувати якусь дію: працювати, рухатися. Усі ці показники є фізичними показниками здоров’я. Тобто це — фізичне здоров'я.
Фізкультхвилинка
Добре те, що сонце світить! (Руки вгору.)
Добре те, що віє вітер! (Коливаються)
Добре те, що ось цей ліс! (Присідають.)
Разом із нами ріс і ріс! (Потягуються.)
Добре те, що в нашій річці! (Піднімаються вверх.)
Синя, не брудна водиця! (Плавають.)
І мене матуся рідна! (Крокують.)
Після школи зустріча! (Стрибають.)
Учитель. Усе життя від народження до смерті людина перебуває в оточенні інших людей, певних соціальних груп (сім'я, дитячий садок, школа, клас). Саме в цих групах відбувається становлення особистості. вибір нею тих соціальних ролей, які вона зможе успішно та із задоволенням виконувати протягом свого життя. У цих соціальних групах людина стає такою, якою хоче стати, поводиться з людьми так, як хоче, щоб поводились із нею. Це ознаки соціальної складової здоров'я.
03.10.2014-1-3
Робота з підручником
Учитель. Розгляньте малюнок і назвіть тих, хто належить до твого найближчого оточення.
- З ким зі свого соціального середовища ти спілкуєшся щодня, час від часу, зрідка, майже ніколи?
- Хто з цих людей дбає про твоє здоров'я? Як вони це роблять?
Висновок. Від того як людина буде поводитися в оточенні з іншими людьми, залежатиме її самопочуття. Невміння контролювати почуттями та емоціями впливає на психіку людини, тобто психічну складову здоров'я.
Робота з підручником
● Читання та обговорення вірша.
● Обговоріть (можна в парах), що означають прислів'я:
— Без вірного друга велика туга.
— В лиху годину взнаєш вірну людину.
Учитель. Четверта складова здоров'я — духовне. Без нього людина прожити не може. Це розумна думка, весела вдача, доброта, мудре слово, щире серце. Це вміння бачити прекрасне у довкіллі і в собі, вміння приймати рішення. Це норма поведінки, вчинки, це віра людини у свої сили, вміння ставити свою мету і докладати зусиль для її досягнення. Завдяки духовності людина (індивід) стає особистістю.
Релаксаційна пауза
Учитель. А зараз заплющте очі і пригадайте найпрекрасніше місце, де ви коли-небудь були. Вирушайте в уявну подорож до цього місця. Роздивіться довкола:
- Що ви бачите (річку, море, гори, ліс, степ...)?
- Що ви чуєте (спів пташок, шелест листя, шум прибою...)?
- Які запахи відчуваєте (аромат квітів, скошеної трави, соснового лісу,..)?
- Діти, розкажіть, що ви уявили і що відчули під час цієї«подорожі».
Висновок (підручник, с. 12)
V. Закріплення, поглиблення знань учнів
Учитель. Люди також є частиною природи (довкілля). Щоб бути здоровим, необхідно дихати чистим повітрям, пити джерельну воду, вживати натуральні продукти, загартовуватись.
Робота в парах
Учитель. Пригадайте, як можна загартовуватися за допомогою природи (сонця, води, повітря).
Робота з підручником (с. 13)
- Чому треба берегти природу?
- А як ти можеш їй допомогти?
Висновок. Природа — джерело нашого здоров'я.
Робота у групах
(На дошці серединка квітки з написом «Чинники здоров'я».)
Кожна група отримує пелюстку ромашки, на якій вказаний один із чинників здоров'я:
- особиста гігієна;
- дотримання режиму дня;
- загартовування;
- спілкування з іншими людьми;
- відмова від шкідливих звичок;
- заняття спортом;
- раціональне харчування.
(Діти обговорюють, як вони впливають на здоров'я. Представник від групи розповідає і прикріплює пелюстку до серединки квіточки.)
Висновок. Дотримання усіх складових і врахування усіх чинників є провідною умовою збереження і зміцнення здоров'я.
Робота в зошиті
V. Підсумок уроку
Вправа «Незавершене речення»
● Для здоров'я корисно...
● Фізично здорова людина — це людина...
● Соціально здорова людина поводиться так...
● Психічне здоров’я виявляється у...
● Про духовне здоров'я людини можна дізнатися з...
Джерело: http://ukped.com/predmetni-metodiki/okhorona-zdorov-ia/5729-chynnyky-shcho-vplyvaiut-na-zdorov-ia-urok-2.html
|