Тексты монологов [39] |
Монолог женщины, женские [5] |
Видео монологи [4] |
Шуточные монологи [2] |
Юмористические [1] |
Детские монологи [1] |
Монологи о жизни [8] |
Монологи о любви [15] |
Геннадия Хазанова [1] |
Маменко [1] |
Петросяна [2] |
Евдокименко [1] |
Верки Сердючки [1] |
Винокур [1] |
Степаненко [1] |
Шифрин [1] |
Жванецкий [1] |
Дроботенко [1] |
Рожкова [1] |
Задорнова [1] |
Фамусова [1] |
Райкина [1] |
Альтова [1] |
Цветаевой [1] |
Прочие [21] |
Главная » Файлы » Монологи » Тексты монологов |
26.04.2017, 20:43 | |
Мова як форма людської свідомості є не лише засіб комунікації, вона — і модель світу. В мові кожного народу відображається бачення світу цим народом, його історія. За кожним словом закріплені певні поняття і уявлення, які історично склалися. Мова — це моделююча система, в ній моделюється дійсність, яка відобразилась у свідомості народу. Художня література бере цю моделюючу систему як' будівельний матеріал і, максимально інтенсифікуючи закладені в ній якості, творить на її основі систему своїх художніх значень, свою художню мову; стосовно природної мови — це вторинна моделююча система. Якщо ми визнаємо існування художньої мови (а це факт незаперечний, кожне мистецтво має свою мову, і художня література — не виняток), то це значить, що ми визнаємо певну систему знаків і правил їх співвідношення, які мають певне художнє значення. Що ж це за система? Звичайно, з усієї системи ми розглянемо найголовніші «знаки» і їх значення. Вище вже говорилося про «зіставлення», взаємовираження об'єктів один через одного як один із способів творення художніх значень. Зараз розглянемо «безтропний» спосіб творення художності. Для звичайної, природної мови виконувати комунікативну функцію — значить передавати зміст, який складається з об'єктивно-мовних значень. Для того, щоб виконати художню функцію, мова повинна: 1) крім конкретновідчуттєвого уявлення про дійсність, передавати авторський ідеал; 2) мовні одиниці, виконуючи художню функцію, крім змісту, який складається із об'єктивних мовних значень, мають давати уявлення про стан свідомості персонажа чи оповідача в світлі ідеалу. С Кожне слово в мові багатозначне завдяки своїм різноманітним асоціаціям, воно пов'язане з іншими словами і уявленнями і величезною кількістю предметів, навіть таких, які, здавалося б, не мають прямого відношення до значення слова. «Слово ніколи не випливає в нашій свідомості самотньо, — пише французький мовознавець Вандрієс. — Навіть коли тільки одне слово в одному значенні присутнє в нашій свідомості, то інші, які залишаються в тіні, маса понять і емоцій, пов'язаних з ним най-тоншими нитками, кожну хвилину готові ввірватися в нашу свідомість. Слова, які проходять через нашу свідомість, перебувають у безперервному зв'язку з усім нашим інтелектуальним і емоційним життям»1. Кожне слово нашої мови — ніби музичний інструмент з кількома клавішами, кожному з яких відповідає той чи інший відтінок значення. У залежності від змісту, який треба виразити, письменник «натискує» на певний клавіш, ставлячи слово в таку позицію, включаючи його в таку систему, де актуалізується потрібне значення, потріб-г ний відтінок. Мовні одиниці, в яких відбувається актуалізація семантичної ознаки, не становлячи собою відхилення від норми, від щоденного слововживання, разом з тим виконують у художньому творі естетичну функцію. Такі мовні одиниці складають основу словесних засобів художнього твору. Вони виконують роль словесної експлікації, тобто пояснення тих мовних одиниць, в яких безпосередньо виражається індивідуально-авторське розуміння навколишньої дійсності. Мовні одиниці, в яких відбувається актуалізація семантичної ознаки, служать проміжною ланкою, що веде до семантичного зрушення, яке вже є відхиленням від норми, — якість, що нею відрізняється художня мова від звичайної.
| |
Просмотров: 1745 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 1.0/1 |
Сценарии для юбилея. |
Ну очень смешные монологи Сергея Дроботенко |
Зимние игры и конкурсы для детей |
Спортивные игры и конкурсы для мальчиков |
Интересные сценки на Рождество |
Школьный лагерь сценарии |
Красивые монологи о жизни. |