Приветствую Вас Гость!
Суббота, 20.04.2024, 18:41
Главная | RSS

Меню сайта

Категории раздела

Пасха сценарий [6]
Сценарий юбилея [5]
Сценарий нового года [17]
23 февраля [5]
8 марта [3]
Сценарий дня рождения [2]
Детского дня рождения [2]
Детские сценарии [7]
Для детского сада [7]
Сценарий корпоратива [2]
Сценарий свадьбы [5]
Для класса [7]
Масленница [2]
Сценарий выпускного вечера [4]
Наурыз [1]
Сценарий выкупа невесты [2]
Для взрослых [3]
КВН [3]
Школьные [20]
Праздника весны, весенние [2]
Сценарий утренника [5]
Последнего звонка [3]
Новые, новейшие [2]
Сценарии урока [9]
Классные [6]
Проводов зимы [2]
Проводов на пенсию [2]
Проводы в армию [2]
Сценарий вечеринки [2]
Для девочек [2]
Музыкальные [2]
Сценарий классного часа [5]
Встречи выпускников [3]
Презентации [1]
Шуточные, юмористические [2]
Литературный [2]
Татарские [1]
Интересные, необычные [3]
Народные [2]
Сценарии в стихах [2]
Концертные [1]
Самодеятельности [1]
Новых сказок [4]
Ролевые [1]
Сватовства [1]
Современные [4]
Сценарий собрания [2]
Занятий [5]
Торжественные [2]
Бала [2]
Патриотические [3]
Православные [4]
Военные [2]
Сценарий викторины [1]
В колледже [1]
Приветствия [1]
Конкурс красоты [2]
Семейные [1]
Маленькие, мини [1]
Линейки [2]
Турниров, соревнований, олимпиады [1]
Подростковые, для подростков [2]
Капустники [1]
Пионерские, пионерия, зарница [2]
Украинские [5]
Ярмарок [2]
Досугов, посиделок [1]
Гуляния [2]
Прочие [5]

Интересное

Наш опрос

Ваш пол
Всего ответов: 1022

Статистика


Поиск

Интересное

Загрузка...

к празднику

Главная » Файлы » Сценарии » Сценарии урока

Здоровий спосіб життя сценарій уроку
10.05.2014, 21:27

Дуже важливо розвивати в дітях любов до здорового способу життя та поянити, як це вплине на подольший розвиток людини. Життя одне - треба виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.

 
Конспект уроку про здоровий спосіб життя

Мета: сформувати в школярів поняття про взаємозв’язок способу життя і здоров’я; навчити дотримуватись принципів здорової життєдіяльності; розвивати вміння обговорювати ситуації, раціонально розв’язувати проблеми; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.

Обладнання: плакати, фотографії, які показують принципи здорового способу життя.

Базові поняття й терміни: здоров’я, складові здоров’я, спосіб життя.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

Обговорення проблемної ситуації

Сашко захопився східною боротьбою, майже щодня відвідував тренування. Перемога в змаганнях стала для нього найважливішою метою в житті. Він почав пропускати заняття в школі, перестав цікавитись навчанням, не читав книжок.

Як ви вважаєте, такий спосіб життя зміцнює здоров’я Сашка чи шкодить йому?

III. Постановка завдань уроку перед учнями

Знати: принципи безпечної життєдіяльності.

Уміти: дотримуватися правил здорового способу життя.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Спосіб життя і здоров’я

Розповідь учителя з елементами бесіди

Бути здоровим хоче кожний. Але не кожному це вдається. Не всі розуміють, що цього потрібно вчитися так само, як математики, фізики чи біології.

Тому й вибирає людина свій спосіб життя за власними переконаннями, знаннями та бажанням. Хтось звик рано лягати й рано прокидатися, а хтось, навпаки, любить посидіти допізна й довше поспати вранці.

Хтось у вільний час грає у футбол чи баскетбол на майданчику, а хтось сидить біля телевізора з цигаркою або пляшкою пива. І такі вчинки перетворюються на звички.

Звички — це дії людини на автоматичному рівні, дії, про які вона навіть не замислюється.

Основні звички здорового способу життя: особиста гігієна

• чистота одягу і взуття;

• чистота тіла;

• догляд за зубами

Здорові звички

• сонце;

• вода;

• повітря;

загартовування

• ранкова зарядка;

• активний відпочинок;

• заняття спортом

рухова активність

• режим навчання;

• режим відпочинку;

• режим сну

режим дня

Основні складові здорового способу життяЗдоровий спосіб життя не вимагає якоїсь спеціальної підготовки, він розрахований на звичайну людину.

Здоровий спосіб життя — це практичні дії, спрямовані на запобігання захворюванням, зміцнення всіх систем організму й поліпшення загального самопочуття людини. Необхідно замислитися про наслідки своїх дій, критично оцінити свою поведінку і зробити правильні висновки.

Валеологічна пауза

Фізкультурна розминка

Критерії оцінювання способу життя Робота в зошиті

Правила здорового способу життя2. Принципи безпечної життєдіяльності

Безпека — це стан захищеності життя і здоров’я людини, суспільства, держави від внутрішніх і зовнішніх загроз.

Фактори ризику життя і здоров’я людини Правила безпеки приміщень Принципи безпечної життєдіяльності V. Практична робота (самостійна робота)

Заповнити таблицю.

Варіант I

Основні правила здорового способу життя та їхні характеристики Варіант II

Принципи безпечної життєдіяльності VI. Домашнє завдання

1. Опрацювати матеріал підручника за відповідною темою.

2. Скласти індивідуальний план здорового способу життя.

джерело: http://metoduchka.com/konspekt-sposib-zhyttja-i-zdorovja-pryncypy-bezpechnoji-zhyttjedijalnosti/

Сценарій урок "Збережемо життя"

Тема уроку: «Обираємо здоров’я»
Мета уроку: з’ясувати сутність поняття «здоров’я» та «здоровий спосіб життя»; поглибити знання, уміння і навички здорового способу життя; розвивати вміння самостійно мислити, брати участь в дискусії, робити висновки; виховувати толерантне ставлення один до одного.
Обладнання: на дошці плакати з висловлюваннями відомих людей щодо здорового способу життя, малюнки, фотографії; на столах учнів – папір, олівці або фломастери.
План проведення уроку
1. Вступне слово вчителя.
2. Міні-диспут.
3. Тренінгові вправи.
4. Виступ шкільної агітбригади на тему: «Молодь обирає здоров’я».
5. Підведення підсумків уроку.
Хід уроку
Учениця читає вірш:
Здоров’я — розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті.
Як є здоров’я день при днині,
Можливість є йти до мети.
Тоді є радість, щастя, диво,
Краса у крапельці роси.
Тоді людина йде щасливо
Серед безмежної краси
Й чарівність світу відчуває.
Для неї в хмурість — дні ясні.
Вона всі труднощі долає
Й співає радісні пісні.
Вона — здорова! Це чудово,
Бо їй нічого не болить.
Вона добро творить готова.
І це прекрасно! Можна жить!
Н. Красоткіна

Вступне слово вчителя:
Як ви вже зрозуміли, сьогодні наша розмова про те, чого не купиш за гроші, про те, що берегти треба змолоду, про те, що є основою щасливого життя людини – так, про здоров’я.
Що ж таке здоров’я? Всі добре розуміють, що «здоров’я» - це добре, а «хвороба» - погано. Пояснити сутність здоров’я доволі складно. В статуті Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) говориться, що здоров’я – це не тільки відсутність хвороб або фізичних вад, а стан повного фізичного, психічного та соціального благополуччя людини. Вважається, що здоров’я – це нормальний стан організму, який характеризується злагодженою роботою всіх органів та їх систем. Завдяки цьому здоровий організм добре пристосовується до умов середовища і забезпечує нормальну працездатність людини.
Здоров’я не є чимось постійним. Стан здоров’я неодноразово змінюється навіть протягом доби. Недарма ми звикли питати одне одного: «Як ваше здоров’я?», «Як ви себе почуваєте?» і як приємно почути у відповідь: «Дякую, я здоровий». Хто ж повинен піклуватися про наше здоров’я? На державному рівні здоров’ям громадян опікується Міністерство охорони здоров’я України. Охорона здоров’я – одна з функцій держави. Так, в статті 3 Конституції України зазначено, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Але кожна людина повинна дбати про своє здоров’я сама. Краще запобігти захворюванню, ніж лікуватися. Хотілося б почути ваші особисті думки у ході невеликого диспуту.
Міні-диспут на тему: «Чи винна людина в своїх хворобах?»
Думки учнів вчитель записує на дошці в дві колонки.
ВИННА
• Шкідливі звички
• Неправильне харчування
• Недотримання режиму дня
• Зловживання Інтернетом
НЕ ВИННА
• Забруднення середовища
• Спадковість
• Нервове напруження
• Високий темп життя
Питання для обговорення: До якої колонки можна віднести захворювання на СНІД, грип, туберкульоз, а до якої – травми?
Після обговорення вчитель підводить підсумки та інформує учнів, що за офіційними даними здоров’я залежить:
- на 20% від економічних умов;
- на 20% від спадковості та генетичних порушень;
- на 10% від розвитку медицини;
- на 50% від способу життя людини, її ставлення до власного здоров’я.
Як бачите наше здоров’я – в наших руках і нам вирішувати - зміцнювати його чи псувати. Недарма 2012 рік оголошений в Україні роком спорту та здорового способу життя, метою якого є орієнтація на пріоритетність загальнолюдських цінностей життя і здоров’я, утвердження здорового способу життя як необхідної умови саморозвитку та самовдосконалення особистості. Рішенням Уряду передбачено протягом цього року проводити масові фізкультурно-оздоровчі заходи, залучати молодь та дітей до занять спортом, а найголовніше – боротися з байдужим ставленням людей до власного здоров’я.
Ми приєднуємося до всіх українців, які свідомо ставляться до свого здоров’я і проводимо невелику розминку (руханку):
- сплесніть у долоні, хто займається в спортивних секціях;
- підстрибніть, хто робив сьогодні ранкову зарядку;
- присядьте, хто сьогодні поснідав;
- нахиліться вперед, хто вміє плавати;
- підстрибніть на одній нозі, хто любить уроки фізкультури;
- підніміть руки, хто почуває себе здоровим;
Після обговорення результатів розминки вчитель пропонує виконати вправу «Моя позиція». Учням необхідно продовжити речення:
- Я не палю, тому що ….. ( я хочу плавати, співати і при цьому не задихатися; мати гарну зовнішність, а не «зеленувату» шкіру, тьмяне волосся, зіпсовані зуби).
- Я проти вживання наркотиків, тому що я хочу …….( багато зробити і досягти в житті, а не втратити його; бути незалежним, а не тягнутися за додатковою порцією отрути).
- Я хочу бути здоровим, щоб …….. (мати щасливу родину, здорових дітей, досягти успіху).
Вправа «Я обираю». Вчитель пропонує учням створити шкалу життєвих цінностей, розташувавши в порядку зростання: багатство, здоров’я, слава, міцна родина, кохання.
Питання для обговорення: Чому ви розташували цінності саме в такому порядку? Поясніть свій вибір. На якому місці ви розмістили здоров’я? Чому?
Послухайте виступ шкільної агітбригади «Факел» на тему:
«Молодь обирає здоров’я».
Сценарій виступу агітбригади.
Учень 1:
Сьогодні в нас складна розмова,
Тож про здоров’я піде мова.
До всіх наш заклик і порада,
Бо ми – шкільна агітбригада.
Учень 2:
В агітбригаді є в нас Катя,
Завжди ведучою на святі,
Учень 3:
Є також в колективі Оля,
Теж поважають її в школі.

Учень 4:
Ми попросили Олю й Катю
Про себе трохи розказати.
Катя:
Так, енергійна я натура,
Люблю я спорт та фізкультуру,
А ще – завжди буваю в школі,
Бо не хворію я ніколи.
Оля:
А я хворію часто дуже,
Та і до спорту я байдужа
Мабуть у цьому винна мама
Та генетична вся програма
Як про здоров’я треба дбати –
Дієту хочу я обрати
Стрункою, як модель, я стану,
Та й хворіти перестану.
Учень 1:
Тут просто нічого сказати,
Питання ж треба розв’язати
Оля:
Як про здоров’я треба дбати?
Чого нам треба уникати?
Учень 2:
Паління треба уникати,
Легені можуть постраждати.
Учень 3:
Як дійде справа ще й до шлунку,
То й він запросить порятунку.
Учень 4:
Псується шкіра, зуби теж –
Здоров’ю шкоди тут без меж.
Учень 1:
А дівчинка – майбутня мати,
Вона повинна добре знати -
Здоровими не будуть діти,
Як будуть матері палити.
Оля:
І хоч про це я добре знаю,
Та тютюновий дим вдихаю.
Коли я з друзями стою,
Пасивно, кажуть, я палю.

Катя:
А в компанії у нас
Дівчата й хлопці – просто клас!
Тютюновим димом мене не отруять,
Бо в нас на районі не п’ють і не курять!
Учень 2:
Тепер настав нам час сказати,
Що хочемо в житті обрати.
Учень 3:
Обрав для себе назавжди
Я прохолодну синь води
І кріль, і батерфляй, і брас –
Перемагав я вже не раз.
Учень 4:
Ледь дочекався я зими,
Бо обираю ковзани.
Мчиш по льоду на ковзанах
Так швидко, мов на крилах птах.
Учень 1:
А я футбол обираю -
Я поле та м’яч полюбляю.
І я вам скажу, дітвора –
Для мужніх і сильних ця гра.
Учень 2:
Спортивний танок обираю,
З дитинства у танці кружляю.
І м’язи міцні, і постава хороша,
Здоров’я звичайно, не купиш за гроші.
Учень 3:
Я обираю туристські стежки
По них навесні я пройду залюбки,
І сонце, і річку, і воду,
Всю нашу прекрасну природу.
Учень 4:
Здоров’я ми всі обираємо
ВСІ:
До того і вас закликаємо.

Підведення підсумків уроку. Заключне слово вчителя. Сподіваюся, що наша розмова на цьому не закінчиться, а знайде продовження у ваших справах, прагненнях, рішеннях; що сьогоднішній урок матиме відгук у вашому майбутньому. Бажаю вам міцного здоров’я, яке допоможе впевнено йти до обраної мети.

Додаток
ПРИСЛІВ'Я ТА ПРИКАЗКИ ПРО ЗДОРОВ'Я
Без здоров'я немає щастя.
Веселий сміх - це здоров'я.
Доки здоров'я служить, то людина не тужить.
Було б здоров'я, а все інше наживемо.
Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду.
Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.
Весела думка - половина здоров'я.
Глянь на вигляд і про здоров'я не питай.
Здоровий злидар щасливіший від хворого багача.
Здоровому все на здоров'я йде,
Здоров'я більше варте, як багатство.
Здоров'я за гроші не купиш.
Здоров'я - найдорожчий скарб.
Іржа залізо їсть, а чоловіка - хвороба.
Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.
Сміх краще лікує, ніж усі ліки.
Здоров'я - всьому голова.
У кого що болить, той про те й гомонить.
Хворому і мед гіркий.
Часник сім хвороб лікує.
На живому все заживе.
У ворожки лікуватись - без здоров'я зостатись.
Праця додає здоров’я, а лінь – хвороб.
Доки здоров’я служить, то людина не тужить.

Із збірки "Народ скаже, як зав'яже"
Найбільше багатство — здоров’я.
Держи ноги в теплі, голову в холоді, живіт в голоді — не будеш хворіть, будеш довго жить.
Держи голову в холоді, ноги в теплі, проживеш довгий вік на землі.
Добрі жорна усе перемелють.
Аби зуби, а хліб буде.
Здоровому все здорово.
Не здужає третього хліба з'їсти.
Старому та слабому годи, як малому.
Кого болять кості, той не думає в гості.
Здоровий, як циганова коняка: день біжить, а три лежить.
Гнила дошка цвяха не приймає.
Здоров'я входить золотниками, а виходить пудами.
Як нема сили, то й світ не милий.
Поганому животу й пироги вадять.
На похиле дерево й кози скачуть.
Череп'я довше живе, як цілий глек.
Скрипуче колесо довго їздить.
Скрипливе дерево довше росте.
Плохеньке порося і в петрівку мерзне.
Світ великий — було б здоров’я.
Хоч мале, та вузлувате.
Подивись на вид та й не питай про здоров'я.
Здоров'я маємо — не дбаємо, а стративши — плачем.
В здоровому тілі — здоровий дух.
Як на душі, так і на тілі.
Бережи одяг, доки новий, а здоров'я — доки молодий.
Без здоров'я нема щастя.
Гіркий тому вік, кому треба лік.
Весела думка — половина здоров'я.

Вислови про здоров’я
• Дев’ять десятих нашого щастя залежить від здоров’я.
А. Шопенгауер
• Всі ми, коли здорові, легко даємо хороші поради.
Публій Теренцій
• Якщо людина сама стежить за своїм здоров’ям, то важко знайти лікаря, який знав би краще корисне для її здоров’я, ніж вона сама.
Сократ
• Є тисяча хвороб, але тільки одне здоров’я.
Л.Берне
• Найкращий лікар – природа, хоча б тому, що виліковує три четвертини усіх хвороб...
В.Шербюльс
• Більша частина наших хвороб – це справа наших рук, ми могли б їх майже всіх уникнути, якби зберегли спосіб життя простим, одноманітним і усамітненим, визначеним нам природою.
Ж.Ж.Руссо
• З допомогою фізичних вправ і стриманості більшість людей може обійтись без медицини.
Дж.Аддісон
• Люди, від природи немічні тілом, завдяки вправам стають міцніші силачів.
Сократ
• Без фізичної праці не буває здорового тіла, не буває й розумних думок у голові.
Л.М.Толстой
• Ніщо так не виснажує і не руйнує людину, як тривала фізична бездіяльність.
Арістотель
• Потрібно обов’язково бадьорити себе фізично, щоб бути здоровим морально.
Л.М.Толстой
• Витонченість і краса не можуть бути відокремлені від здоров’я.
Цицерон
• Людина народжується здоровою, всі хвороби приходять з їжею.
Гіппократ
• Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля.
А. Шопенгауер

Розробили вчителі біології Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5
Борок Євгенія Георгіївна, Кальчицька Галина Володимирівна

Джерело: http://mirvol.at.ua/publ/74-1-0-915

 

Виховний захід "Здороий спосіб життя"

Мета: дати визначення поняттю «здоровий спосіб життя»; обговорити проблему зміцнення здоров'я людей і продовження їхньої активної життєдіяльності; підвести до самостійного висновку про те, що тільки сама людина формує свій здоровий (або нездоровий) спосіб життя; спонукати учнів до міркування про стан свого здоров'я.

Обладнання: плакат «Типи людей з різним ризиком захворювань».

Хід уроку

Організаційний момент.

Учитель звертає увагу учнів на мудрі думки, написані на дошці під девізом: «Людина - прикраса миру» (про красу фізичн і щиросердечної), які служать епіграфом до уроку.

Учні читають:

• При думці великій, що я людина, завжди піднімаюся душою.

(В. А. Жуковський.)

• Багато є людей з гарною зовнішністю, яким, однак, нема чим похвастати усередині. (Ф. Купер.)

• Невдоволення собою є необхідна умова розумного життя. Только это недовольство побуждает к работе над собою. (Л. Н. Толстой.)

• Життя - це нескінченне вдосконалювання. Уважати себе зробленим — значить убити себе. (Ф. Геббелъ.)

Учитель. Як ви вважає, яке відношення мають ці висловлення до теми нашого уроку? Як зв'язані поняття: «Людина -здоров'я - краса»?

Сьогоднішня тема уроку присвячена актуальній проблемі підтримки, збереження й збільшення здоров'я на всіх етапах життєвого шляху людини, але більшою мірою в період молодості.

II. Вивчення нової теми.

1. Бесіда.

Учитель пропонує відповісти на наступні питання:

• Чого ви в першу чергу бажаєте собі?

• Чого ви в першу чергу бажаєте своїм близьким?

• Чого ви ніколи не побажаєте своїм ворогам?

Учитель. Правильно, відповіддю на ці питання буде одне здоров'я.

2. Пояснення поняття «здоров'я».

Учитель. Здоров'я - плід впливу різноманітних факторів на унікальну систему природи «людина». Каждый человек должен уметь управлять своим здоровьем с учетом риска заболеваний и особенностей психологического, физиологического факторов.

Для самостійного керування здоров'ям кожному необхідно вміти створити комфорт душі й тіла, що досягається певним чином життя, відношенням до коштів оздоровлення й зцілення від недуг.

Яке визначення ви дасте поняттю «здоров'я»?

Здоров'я - це стан повного фізичного, духовного й соціального благополуччя, а не тільки відсутність захворювань або фізичних дефектів.

Розглянемо основні компоненти здоров'я:

моральне, соціальне. Фізичне.

Скажіть, наскільки тісно взаємозалежні компоненти здоров'я? (Компоненти здоров'я тісно взаємозалежні: якщо людина здорова фізично, але випробовує психологічний дискомфорт, він не може почувати себе відмінно.)

Від чого залежить здоров'я людини? (Здоров'я людини залежить від способу життя, поводження, напряму думок.)

Чи погодитеся ви з такою думкою: яка діяльність людини, такий і він сам, його природа і його хвороби? Доведіть свою відповідь прикладами.

Здоров'я - головний дарунок, даний нам нашими предками й витрачається немарнотратно нами - ними послідовниками. Як розпорядитися цим безцінним (дійсно безцінним - адже нам він дістається зовсім безкоштовно) даром? Дуже важливо якомога раніше дійти висновку й розумінню необхідності збереження й множення свого здоров'я, а для цього треба дуже мало. Учені визначають таке прагнення як рух у два кроки.

1-й крок - складається у виборі життєвих установок, визначенні своїх цілей у житті.

2-й крок - це вибір шляхів для реалізації тих життєвих установок і цілей, які, ви для себе визначили в першому випадку.

Складно це? - Так, дуже складно.

Можливо виконати це? - Так, можливо.

Треба тільки запам'ятати; що головна умова здорового способу життя - особиста зацікавленість людини. Необхідно зрозуміти, що нічого в житті даром не дається. Що результат буде тим краще й вище, ніж раніше ви почнете працювати над собою.

Людина - це не просто високоорганізована біологічна система, а організм, що живе в певних суспільних умовах, які відображаються на фізичному й психологічному самопочутті й визначають його моральні підвалини.

Спосіб життя - показник, як умови життєдіяльності людина реалізує для свого здоров'я. Здоров'я людини в 60% залежить від способу життя, в 20% - від навколишнього середовища, в 8% - від спадковості.

Від народження людин має певні резерви здоров'я, а тривалість їхнього використання залежить від самої людини (умов поводження, стилю, способу життя).

При оцінці здоров'я використовують 4 основних критерії:

1 - наявність або відсутність хронічних захворювань;

2 - рівень досягнутого фізичного й нервово-психічного розвитку;

3 - стан основних систем організму - дихальної, серцево-судинної, видільної, нервової й т.д.;

4-4- ступінь опірності організму зовнішнім впливам.

Існує комплекс факторів, що визначають; як здоров'я окремої людини, так і суспільства в цілому.

Які це фактори на ваш погляд? (Соціально-економічним, обумовленим рівнем розвитку суспільства: виробництво, утворення, медицина, характер харчування, населення, дозвілля й ін.)

Чому в країнах з різним рівнем соціально-економічного розвитку показники здоров'я розрізняються?

Як фактори природного середовища (клімат місцевості, рослинний і тваринний мир, космос, рівень сонячної активності) впливають на стан здоров'я? (Вплив цих факторів складається в поширенні певних захворювань у певних географічних зонах - рак шкіри в зонах з високою сонячною радіацією, зоб (щитовидна залоза) - у районах з недостатнім утримуванням йоду у воді й т.д.)

Із чим зв'язаний вплив біологічних і психологічних факторів? (Зі спадковістю, темпераментом і поводженням людини, його статурою, психологічним складом особистості, тобто з тим, що характеризує вроджені властивості й індивідуальність людини.)

Цілком правильно. Ці фактори визначають умови життя людини, що позначаються на його здоров'я.

3.Компоненти здорового способу життя і їхня характеристика.

Учитель. Основними компонентами здорового способу життя є:

- достатня рухова активність, що забезпечує добову потребу організму в рухах; загартовування, що сприяє підвищенню опірності організму несприятливим впливам зовнішнього середовища й захворюванням;

- раціональне харчування, збалансоване по наборі життєво необхідних речовин (білків, жирів, вуглеводів), вітамінів і мікроелементів;

- дотримання режиму дня з урахуванням динаміки індивідуальних біологічних ритмів, гігієна розумової праці;

- особиста гігієна;

- грамотне екологічне поводження;

- психогігієна, спрямована на формування вміння управляти своїми емоціями й профілактику неврастенічних станів

- сексуальне виховання, профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом;

- відмови від шкідливих звичок - паління, уживання алкоголю й наркотиків;

- безпечне поводження будинку, на вулиці й у школі, що забезпечує попередження травм і отруєнь.

4. Рекомендації зі здорового способу життя. Учитель пропонує учням самостійно сформулювати рекомендації й ради по здоровому способі життя.

ЗРАЗКОВІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

ПО ЗДОРОВОМУ СПОСОБУ ЖИТТЯ

• Пізнай самого себе

• Місти своє тіло в чистоті.

• Добре їли.

• Грай з обережністю.

• Вибирай друзів правильно

• Місти свій мир у чистоті.

• Навчися говорити «ні».

• Ліки - не іграшка.

• Проводь імунізацію

• Якщо ти почуваєш себе хворим, звернися до лікаря, батькам.

Учитель приводить деякі цифри, що свідчать про ріст захворюваності серед, молоді. Молоддю за даними Всесвітньої організації .охорони здоров'я (ВІЗ) уважаються люди у віці від 16 до 29 років, і таких на Землі зараз налічується близько 30 %. Отож, захворюваність цієї категорії за останні 5 років збільшилася на 26,3 %. Смертність від неінфекційних захворювань постійно зростає й досягає зараз 83 %.

Причиною всіх подібних захворювань є відсутність особистої зацікавленості в молоді в здоровому способі життя, турботі про продовження свого роду.

Основними завданнями курсу в 11 класі поставимо для себе наступні: прищеплювання навичок здорового способу життя, формування усвідомленого відношення до свого здоров'я, здоров'ю майбутніх дітей, підготовка до подальшої діяльності на благо Вітчизни.

III. Закріплення матеріалу.

1. Фронтальне опитування.

Питання й завдання:

- Що може вплинути на здоров'я людини?

- Приведіть приклади впливу на здоров'я різних соціально-економічних факторів.

-Проаналізуйте, як соціально-економічні фактори впливають на здоров'я членів вашої родини.

-Приведіть приклади, як природні, біологічні, психологічні фактори впливають на здоров'я.

-Як поясните вираження: «Хочеш мати в себе здоров'я - здоровайся з усіма»?

(П. К. Іванов.)

IV. Підсумок уроку.

Учитель. Яке значення для здоров'я людини має здоровий спосіб життя? (Здоровий спосіб життя є універсальними коштами профілактики захворювань, зміцнення й збереження здоров'я.)

Від чого залежить стан здоров'я людини? (Стан здоров'я залежить від психологічного клімату в родині, у школі; дотримання режиму дня, навчання й відпочинку; раціонального харчування, відносини до тютюну, алкоголю, наркотикам; дотримання правил особистої гігієни й ін.)

Які висновки можете зробити по темі сьогоднішнього уроку? (Практика показує, що в багатьох людей, особливо в молоді, розмилося, втратило цінність і цілісність подання про здоров'я. У свідомості ж багатьох людей воно накрепко зв'язано саме з лікуванням.)

Але адже лікувати можна нескінченно, здоров'я це не додасть!

Тим часом здоров'я людини, у першу чергу, залежить, насамперед, від умов і способу життя. Необхідно виробити в собі звичку піклуватися про збереження здоров'я, про зміцнення й створення його резервів.

Зберегти й збільшити резерви фізичного й психічного здоров'я людей - означає, без усякого перебільшення, примножити потенціал могутності країни.

Домашнє завдання: визначити значення поняття «гігієна».

Джерело: http://ukped.com/plan-konspekti/ohorona-zdorovja/2282-zdorovij-sposib-zhittja.html

Категория: Сценарии урока | Добавил: Яло
Просмотров: 16673 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Сценарий для школы: урок вежливости. На мотив "Красная Шапочка и Волк"
Миниатюры для КВН
Прикольные миниатюры про школу
Смешные развлечения с вопросами и ответами
Конкурсы и игры на новый год 2019
Рассказ на тему: Путешествие на корабле
Летние конкурсы на природе, во дворе


Прикольные, веселые и смешные Сценарии для вас. Сайт посвящен различным видам игровых мероприятий, которые люди с удовольствием устраивают на праздники. Сценарии, в том числе Сценарии урока, обязательно пригодятся вам на празднике, вечеринке, сборе друзей и коллег. Сценарии для взрослых и детей, прикольные и смешные Сценарии для мальчиков и девочек, мужчин и женщин помогут вам сделать ваш праздник просто незабываемым. Также этот сайт станет настоящей находкой для школьников, учителей и воспитателей в детском саду, потому-что вы здесь подберете для себя и детишек оригинальные и интересные Сценарии.