Тексты монологов [39] |
Монолог женщины, женские [5] |
Видео монологи [4] |
Шуточные монологи [2] |
Юмористические [1] |
Детские монологи [1] |
Монологи о жизни [8] |
Монологи о любви [15] |
Геннадия Хазанова [1] |
Маменко [1] |
Петросяна [2] |
Евдокименко [1] |
Верки Сердючки [1] |
Винокур [1] |
Степаненко [1] |
Шифрин [1] |
Жванецкий [1] |
Дроботенко [1] |
Рожкова [1] |
Задорнова [1] |
Фамусова [1] |
Райкина [1] |
Альтова [1] |
Цветаевой [1] |
Прочие [21] |
Главная » Файлы » Монологи » Тексты монологов |
20.04.2017, 00:32 | |
У одного абітурієнта на екзамені виявили дивну шпар-галку: твір-лекало, твір-викройку, куди залежно від заданої теми можна вписати прізвище будь-якого письменника. На обурення комісії з приводу шпаргалки і з приводу того, що не можна ж про всіх письменників писати однаково, бо всі вони — різні творчі індивідуальності, кмітливий претендент на місце в університеті відповів приблизно так: «Чого там різні! Кожен, скажімо, із відомих радянських письменників — зачинатель радянської літератури, кожен вітав прихід революції, оспівував героїку громадянської війни, майстерно використовуючи при цьому епітети, метафори, і художньо правдиво відображував дійсність». Цей потворний випадок примушує задуматись, які причини могли породити його. Ми говоримо не про мо-ральний бік справи (тут все ясно), а про повну естетичну сліпоту і глухоту. Звідки вони? З індивідуальних якостей абітурієнта? Вчителя, у якого він вчився? Підручника, за яким готувався? Не виключено. Але, мабуть, є причини й глибші. Коріняться вони, очевидно, в самій методиці вивчення і викладання літератури. Незважаючи на успіхи нашого літературознавства, ще не завжди в аналізі художнього твору долається дуалізм змісту і форми, тим більше він не подоланий у шкільній практиці. Форма розглядається як щось суто зовнішнє, те, що оформляє зміст, а останній часто змішується з об'єктом зображення, з тим, про що пише письменник. От і виходить, що і Тичина, і Сосюра, і Бажан писали про громадянську війну, тобто про одне і те ж, з тих же позицій, лише по-різному оформляли зміст, але в цілому всі вони «використовували епітети. Проблема аналізу художнього твору в єдності змісту і форми є однією з найгостріших насущних проблем як у літературознавстві, так і у викладанні літератури взагалі і в шкільній практиці зокрема. Від того, як ми навчимо сприймати і розуміти мистецтво слова учнів у школі, залежить, яким ми виховаємо масового читача, якою буде сила впливу літератури на суспільну свідомість. Всі ці набутки нашого літературознавства тією чи іншою мірою ввійшли і в практику нашої школи. Школа знайомить учнів з історією літератури, кращими творами дожовтневої і сучасної літератури, вчить учнів цінувати суспільне значення творів, показує зв'язки літератури з життям, дає низку важливих понять: художнього методу, літературного процесу, найголовніші поняття поетики. На матеріалі літератури школа виховує кращі якості ра-дянського громадянина—патріотизм, інтернаціоналізм, комуністичну свідомість. Не можна сказати, що в школі не говориться про майстерність того чи іншого письменника, не акцентується увага учнів на високохудожніх зразках мистецтва слова, та все це, мабуть, ще недостатньо. «Про літературно-художню критику», не можуть бути успішно розв'язані без глибокого вивчення теоретичних проблем літератури, без вироблення тонкого і науково точного інструменту дослідження, який би дозволяв проникати у глибину художніх творів. Діалектична єдність змісту і форми художнього твору — одна з основних проблем як марксистсько-ленінсь-кої естетики в цілому, так і літературознавства зокрема: йдеться про глибше проникнення в суть художнього твору, про новий рівень естетичного виховання широкого читача, про створення наукодо-теоретичної бази для кваліфікованої критики. І в цьому напрямку в теорії літератури вже зроблені значні кроки. Очевидно, потрібен піе час, щоб здобуте в теорії стало набутком практики. Ми пропонуємо вчителеві книжку пошукову, можливо, дискусійну з метою активізації творчої думки вчителя, а відтак і з метою вироблення в учнів підходу до художнього твору як до естетичної цінності, що її не можна замінити ніякими іншими, не художніми формами.
| |
Просмотров: 1078 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 1.0/1 |
Классный час на тему семья |
Спортивные игры и конкурсы для мальчиков |
Ну очень смешные монологи Сергея Дроботенко |
Красивые монологи про любовь. |
Классный час о здоровье |
Конкурс красоты для девочек сценарий |
Сценарий на 23 февраля лучший! |