Приветствую Вас Гость!
Понедельник, 23.12.2024, 00:10
Главная | RSS

Меню сайта

Категории раздела

Интересное

Наш опрос

Ваш пол
Всего ответов: 1022

Статистика


Поиск

Интересное

Загрузка...

к празднику

Главная » Файлы » Монологи » Тексты монологов

Набутки українського літературознавства
20.04.2017, 00:32

У одного абітурієнта на екзамені виявили дивну шпар-галку: твір-лекало, твір-викройку, куди залежно від заданої теми можна вписати прізвище будь-якого письменника. На обурення комісії з приводу шпаргалки і з приводу того, що не можна ж про всіх письменників писати однаково, бо всі вони — різні творчі індивідуальності, кмітливий претендент на місце в університеті відповів приблизно так: «Чого там різні! Кожен, скажімо, із відомих радянських письменників — зачинатель радянської літератури, кожен вітав прихід революції, оспівував героїку громадянської війни, майстерно використовуючи при цьому епітети, метафори, і художньо правдиво відображував дійсність».
Цей потворний випадок примушує задуматись, які причини могли породити його. Ми говоримо не про мо-ральний бік справи (тут все ясно), а про повну естетичну сліпоту і глухоту. Звідки вони? З індивідуальних якостей абітурієнта? Вчителя, у якого він вчився? Підручника, за яким готувався? Не виключено. Але, мабуть, є причини й глибші. Коріняться вони, очевидно, в самій методиці вивчення і викладання літератури.
Незважаючи на успіхи нашого літературознавства, ще не завжди в аналізі художнього твору долається дуалізм змісту і форми, тим більше він не подоланий у шкільній практиці. Форма розглядається як щось суто зовнішнє, те, що оформляє зміст, а останній часто змішується з об'єктом зображення, з тим, про що пише письменник. От і виходить, що і Тичина, і Сосюра, і Бажан писали про громадянську війну, тобто про одне і те ж, з тих же позицій, лише по-різному оформляли зміст, але в цілому всі вони «використовували епітети.
Проблема аналізу художнього твору в єдності змісту і форми є однією з найгостріших насущних проблем як у літературознавстві, так і у викладанні літератури взагалі і в шкільній практиці зокрема. Від того, як ми навчимо сприймати і розуміти мистецтво слова учнів у школі, залежить, яким ми виховаємо масового читача, якою буде сила впливу літератури на суспільну свідомість.
Всі ці набутки нашого літературознавства тією чи іншою мірою ввійшли і в практику нашої школи. Школа знайомить учнів з історією літератури, кращими творами дожовтневої і сучасної літератури, вчить учнів цінувати суспільне значення творів, показує зв'язки літератури з життям, дає низку важливих понять: художнього методу, літературного процесу, найголовніші поняття поетики. На матеріалі літератури школа виховує кращі якості ра-дянського громадянина—патріотизм, інтернаціоналізм, комуністичну свідомість.
Не можна сказати, що в школі не говориться про майстерність того чи іншого письменника, не акцентується увага учнів на високохудожніх зразках мистецтва слова, та все це, мабуть, ще недостатньо.
«Про літературно-художню критику», не можуть бути успішно розв'язані без глибокого вивчення теоретичних проблем літератури, без вироблення тонкого і науково точного інструменту дослідження, який би дозволяв проникати у глибину художніх творів.
Діалектична єдність змісту і форми художнього твору — одна з основних проблем як марксистсько-ленінсь-кої естетики в цілому, так і літературознавства зокрема: йдеться про глибше проникнення в суть художнього твору, про новий рівень естетичного виховання широкого читача, про створення наукодо-теоретичної бази для кваліфікованої критики. І в цьому напрямку в теорії літератури вже зроблені значні кроки. Очевидно, потрібен піе час, щоб здобуте в теорії стало набутком практики.
Ми пропонуємо вчителеві книжку пошукову, можливо, дискусійну з метою активізації творчої думки вчителя, а відтак і з метою вироблення в учнів підходу до художнього твору як до естетичної цінності, що її не можна замінити ніякими іншими, не художніми формами.

Категория: Тексты монологов | Добавил: Таврия
Просмотров: 1078 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Классный час на тему семья
Спортивные игры и конкурсы для мальчиков
Ну очень смешные монологи Сергея Дроботенко
Красивые монологи про любовь.
Классный час о здоровье
Конкурс красоты для девочек сценарий
Сценарий на 23 февраля лучший!


Прикольные, веселые и смешные Монологи для вас. Сайт посвящен различным видам игровых мероприятий, которые люди с удовольствием устраивают на праздники. Монологи, в том числе Тексты монологов, обязательно пригодятся вам на празднике, вечеринке, сборе друзей и коллег. Монологи для взрослых и детей, прикольные и смешные Монологи для мальчиков и девочек, мужчин и женщин помогут вам сделать ваш праздник просто незабываемым. Также этот сайт станет настоящей находкой для школьников, учителей и воспитателей в детском саду, потому-что вы здесь подберете для себя и детишек оригинальные и интересные Монологи.