Приветствую Вас Гость!
Пятница, 03.05.2024, 10:45
Главная | RSS

Меню сайта

Категории раздела

Интересное

Наш опрос

Ваш пол
Всего ответов: 1022

Статистика


Поиск

Интересное

Загрузка...

к празднику

Главная » Файлы » Монологи » Тексты монологов

Набутки українського літературознавства
20.04.2017, 00:32

У одного абітурієнта на екзамені виявили дивну шпар-галку: твір-лекало, твір-викройку, куди залежно від заданої теми можна вписати прізвище будь-якого письменника. На обурення комісії з приводу шпаргалки і з приводу того, що не можна ж про всіх письменників писати однаково, бо всі вони — різні творчі індивідуальності, кмітливий претендент на місце в університеті відповів приблизно так: «Чого там різні! Кожен, скажімо, із відомих радянських письменників — зачинатель радянської літератури, кожен вітав прихід революції, оспівував героїку громадянської війни, майстерно використовуючи при цьому епітети, метафори, і художньо правдиво відображував дійсність».
Цей потворний випадок примушує задуматись, які причини могли породити його. Ми говоримо не про мо-ральний бік справи (тут все ясно), а про повну естетичну сліпоту і глухоту. Звідки вони? З індивідуальних якостей абітурієнта? Вчителя, у якого він вчився? Підручника, за яким готувався? Не виключено. Але, мабуть, є причини й глибші. Коріняться вони, очевидно, в самій методиці вивчення і викладання літератури.
Незважаючи на успіхи нашого літературознавства, ще не завжди в аналізі художнього твору долається дуалізм змісту і форми, тим більше він не подоланий у шкільній практиці. Форма розглядається як щось суто зовнішнє, те, що оформляє зміст, а останній часто змішується з об'єктом зображення, з тим, про що пише письменник. От і виходить, що і Тичина, і Сосюра, і Бажан писали про громадянську війну, тобто про одне і те ж, з тих же позицій, лише по-різному оформляли зміст, але в цілому всі вони «використовували епітети.
Проблема аналізу художнього твору в єдності змісту і форми є однією з найгостріших насущних проблем як у літературознавстві, так і у викладанні літератури взагалі і в шкільній практиці зокрема. Від того, як ми навчимо сприймати і розуміти мистецтво слова учнів у школі, залежить, яким ми виховаємо масового читача, якою буде сила впливу літератури на суспільну свідомість.
Всі ці набутки нашого літературознавства тією чи іншою мірою ввійшли і в практику нашої школи. Школа знайомить учнів з історією літератури, кращими творами дожовтневої і сучасної літератури, вчить учнів цінувати суспільне значення творів, показує зв'язки літератури з життям, дає низку важливих понять: художнього методу, літературного процесу, найголовніші поняття поетики. На матеріалі літератури школа виховує кращі якості ра-дянського громадянина—патріотизм, інтернаціоналізм, комуністичну свідомість.
Не можна сказати, що в школі не говориться про майстерність того чи іншого письменника, не акцентується увага учнів на високохудожніх зразках мистецтва слова, та все це, мабуть, ще недостатньо.
«Про літературно-художню критику», не можуть бути успішно розв'язані без глибокого вивчення теоретичних проблем літератури, без вироблення тонкого і науково точного інструменту дослідження, який би дозволяв проникати у глибину художніх творів.
Діалектична єдність змісту і форми художнього твору — одна з основних проблем як марксистсько-ленінсь-кої естетики в цілому, так і літературознавства зокрема: йдеться про глибше проникнення в суть художнього твору, про новий рівень естетичного виховання широкого читача, про створення наукодо-теоретичної бази для кваліфікованої критики. І в цьому напрямку в теорії літератури вже зроблені значні кроки. Очевидно, потрібен піе час, щоб здобуте в теорії стало набутком практики.
Ми пропонуємо вчителеві книжку пошукову, можливо, дискусійну з метою активізації творчої думки вчителя, а відтак і з метою вироблення в учнів підходу до художнього твору як до естетичної цінності, що її не можна замінити ніякими іншими, не художніми формами.

Категория: Тексты монологов | Добавил: Таврия
Просмотров: 1034 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Поздравление, сценки на День Святого Валентина
Сценка на Пасху детская
Новые сценарии для выпускного вечера.
Сценарій виховної години до Дня Перемоги
Рождественский сценарий "Вифлеемская Звезда"
Конкурс сказка для веселой компании
Здоровий спосіб життя сценарій уроку


Прикольные, веселые и смешные Монологи для вас. Сайт посвящен различным видам игровых мероприятий, которые люди с удовольствием устраивают на праздники. Монологи, в том числе Тексты монологов, обязательно пригодятся вам на празднике, вечеринке, сборе друзей и коллег. Монологи для взрослых и детей, прикольные и смешные Монологи для мальчиков и девочек, мужчин и женщин помогут вам сделать ваш праздник просто незабываемым. Также этот сайт станет настоящей находкой для школьников, учителей и воспитателей в детском саду, потому-что вы здесь подберете для себя и детишек оригинальные и интересные Монологи.