Приветствую Вас Гость!
Понедельник, 23.12.2024, 00:03
Главная | RSS

Меню сайта

Категории раздела

Интересное

Наш опрос

Ваш пол
Всего ответов: 1022

Статистика


Поиск

Интересное

Загрузка...

к празднику

Главная » Файлы » Монологи » Тексты монологов

Метафора та приклади в українській літературі
26.04.2017, 20:38

Говорячи про виразне читання, ми маємо на увазі не лише логічно правильне читання, а й внутрішньо відчуте і осмислене читання.
Для цього, як уже говорилося, передусім слід розвивати внутрішній зір. У цьому напрямку треба проводити бесіди. Розглядаючи вірш, бажано зажадати від учнів відповідей і такого типу: як ти собі уявляєш те чи інше, як бачив чи спостерігав щось подібне сам. Учитель повинен домагатися того, щоб перед внутрішнім зором (термін, узаконений в практиці виразного читання) проходила ціла кінострічка видінь. Задаючи твір додому чи знайомлячи з ним учнів, учитель повинен допомогти створити таку кінострічку.
Шкільною програмою можуть бути передбачені твори, які б допомагали простежити, відчути шлях виникнення метафори чи інших тропів. Ми тут наголошуємо на метафорі, у ній відображається одна із важливих форм художнього мислення, яка і передбачає взаємодію асоціативних полів, творення нових значень на основі зіставлень і взаємовиражень. Вдячним у цьому розумінні матеріалом нам здаються деякі вірші раннього Тичини , зокрема із циклів «У собор» та «Енгармонійне».
Так, наприклад, вірш «Дощ» цілком на рівні дитячого розуміння. В ньому є низка метафор, які викличуть надзвичайно зримі уявлення у дітей. Разом з тим учні познайомляться з наочним перенесенням значень. Можливо, варто перед цим попросити дітей змалювати своїми словами мить перед дощем, спитати, якою здається вода в ставку перед дощем, як міняється поверхня води, коли несподівано поллє літній дощ, особливо, коли разом з вітром, на що схожий взагалі літній дощ, коли через нього дивитись у далечінь. Розбудивши так уяву і фантазію дітей, можна зачитати їм вірш П. Тичини «Дощ». Запитуючи учнів, яка картина постала у них перед очима з цього вірша, треба розтлумачити їм усі асоціації, на яких побудовано вірш, усі метафори. Важливо, щоб учні уловили зорову подібність між скісними хвильками, що їх жене вітер по поверхні води, і гадюками, що «пнуться у руці», ця картина повинна поєднатися в їх уяві з образом глибини, яку поет передає словами «Сон. До дна» (глибина настільки непорушна, що вона здається сонною). Дощ почався, ніби вітер «війнув, дихнув, сипнув пшона —« і заскакали горобці». Падіння дрібних і рясних крапель легко в дитячій уяві буде асоціюватись і з пшоном, яке сиплють, і з жвавими горобцями, що його клюють. Далі рух трав і те, що дощ схожий на мережані подолки, які спустила хмарка, — все це доступне дитячій уяві і разом з тим буде розвивати її. Основна методична мета полягає в тому, щоб у кожній метафорі взятого для аналізу вірша знайти ті асоціації, на яких будується зіставлення, щоб таким чином учні відчули і зрозуміли, як твориться метафора, як взаємодіють асоціативні поля і як за допомогою асоціативних зіставлень створюється точна і поетична картина літнього дощу. Поетична тому, що в ній розкрито красу цього явища, яка передається через діалектично суперечливі настроєві оцінки: так, спершу все здається нібито зловісним: «гадюки пнуться», діє якась стихійна сила («війнув, дихнув»). Є щось ніби загрозливе в зображенні руху трав:
— Тікай! — шепнуло в береги.
— Лягай...— хитнуло смолки.
Але завершується вірш заспокійливо-красивим образом:
Спустила хмарка на луги Мережані подолки.
Уже учні молодших класів будуть розуміти, що явища можна малювати, користуючись перенесенням якостей одних предметів і явищ на інші. Більше того, що в такому випадку явище відкривається з нової, нежданої сторони, глибше розкривається його краса. Це вчитиме учнів спостерігати, відшукувати схоже в різних явищах, розвиватиме їхнє асоціативне мислення і фантазію, що, до речі, важливе не тільки для розуміння художньої літера-тури, а й для розвитку активного творчого сприйняття світу взагалі.
Отже, провести учня всіма стежками асоціативних з в'язкі в, розглядаючи тропи і зіставляючи різні частини твору, — це найперше завдання вчителя. Внаслідок взаємодії різних асоціативних полів у тропі (епітеті, метафорі, порівнянні) і між окремими частинами твору утворюється незрима субстанція художності, в якій закладено і де йний зміст твору.

Категория: Тексты монологов | Добавил: Таврия
Просмотров: 1626 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Татарский сценарий выкупа невесты
Сценарий на 23 февраля лучший!
Классный час о здоровье
Ну очень смешные монологи Сергея Дроботенко
Сценки про школу к выпускному
Сценарии для юбилея.
Сценарий ко дню села для коллег и для школы


Прикольные, веселые и смешные Монологи для вас. Сайт посвящен различным видам игровых мероприятий, которые люди с удовольствием устраивают на праздники. Монологи, в том числе Тексты монологов, обязательно пригодятся вам на празднике, вечеринке, сборе друзей и коллег. Монологи для взрослых и детей, прикольные и смешные Монологи для мальчиков и девочек, мужчин и женщин помогут вам сделать ваш праздник просто незабываемым. Также этот сайт станет настоящей находкой для школьников, учителей и воспитателей в детском саду, потому-что вы здесь подберете для себя и детишек оригинальные и интересные Монологи.